Följ bloggen

7 nov. 2011

Helgen som gick...

Helgen var väldigt kort. Det hände mycket men som sagt kort. Startade fredagen med AW med 5 coola tjejer. Det blev räkmacka, öl och två inte så goda drinkar egentligen, (blev lite besviken på drinkarna!)
Tant-varningen kom när jag tyckte att det var jobbigt med den höga ljudnivån. Det ”roligaste” var dock att vi var långt ifrån de äldsta där... :-S Hemma innan 11 och somnade strax efter. :-D
Dagen efter startade med att Oliver vaknade 0630, sovmorgon! Yeaj! Oliver brukar annars vakna innan 6.
Frukosten skulle intas hemma hos en fina Somayeh med familj, men annat dök upp och vi kom aldrig iväg. Så vi fick ta oss ner till affären för att köpa bröd. (Inga scones blev det heller) Det var härligt väder ute så det gjorde inget.
Dagen gick väldigt fort, strax efter frukosten (1030) somnade Oliver. Det var några som kom och köpte ”TV-bänken”. Så nu står TV’n på två byråer hemma. Vi har börjat sälja av lite grejer inför flytten, mer om det i ett annat inlägg.
Sen var det att börja med maten. Johnny skulle iväg på ”grabb-kväll”. Så jag o Oliver skulle få mysa hela kvällen. Men han var inte på bästa humör. Fick inte på han kläder så vi kunde gå ut och leka, och trött som jag var, orkade jag inte bråka med han. Så vi stannade hemma och lekte med tåget, läste böcker, myste i soffan med apelsiner och busade en hel del. Sen ville han självklart titta på ”pippi”, men det fick han inte.
Söndagen gick fortare än fortast, men hann med mycket ändå. Oliver vaknade 05:23. Jippi... Men tanke på att Johnny kom hem vid fyra nästan så fick sova lite. Det blev ”pippi” som fick agera barnvakt eftersom jag var sååååå trött, tur att han var gosig så jag fick gosa med han iaf.
Sen var det tvätt. Hela 8 maskiner. Sen skulle dessa strykas och vikas. Men innan dess blev hopp och lek på lekplatsen. Tyvärr glömde jag kameran. Sen storhandla... och så hem.. och så.. och så....
Som sagt, hann inte med mycket, ändå lite och det gick fort.....

Inga kommentarer: