Följ bloggen

23 mars 2007

Vänner

Vänner kommer, vänner går... så va fan består??
När man var ung så sa man alltid att "killar kommer, killar går, vänner de består". Men frågan är om det verkligen är så. Under mina (snart) 30 år har jag "avvecklat" många vänner! Usch va hemskt det låter. Ok då, förlorat, tappat kontakten med, orkar inte med de osv. Kärt barn har många namn.
Men i all ärlighet, så är det så att dessa vänner har någon gång stuckit kniven i ryggen på mig. Jag anser mig själv vara väldigt "vänlig". Mina vänner är väldigt viktiga för mig och det är inte så att jag bara släpper taget. Tråkigaste sättet att förlora en vän är att någon kommer i mellan. Typ, en ny flickvän eller pojkvän. Eller om de är ett par och går isär, då kan man normalt inte ha kontakt med båda. Så ena går förlorad.

Saken är den att jag har suttit och tittat på gamla kort och insåg att jag inte umgås med människor som jag gjorde förut. Sad but true!!!! Men man ska inte gråta över splitt mjölk heter det väl. Dessutom så har jag blivit klokare o väljer därför nya vänner och kompisar med omsorg. Så skål för gamla bestående vänner och nya vänner!!!!!!!

Inga kommentarer: