Följ bloggen

9 jan. 2012

Välkommen 2012, du har varit efterlängtad

Säger som kungen, på press konferensen om boken "Den motvillige monarken", nu vänder jag blad och går vidare. :-)

 
Året som gick har minst sagt inte varit snäll mot mig. Det har varit prövningarnas år. De som står mig nära vet vad jag pratar om. Varje gång jag reste mig så fick jag ett nytt slag som gjorde det knappt möjligt att resa sig. Men skam den som ger sig. Jag reste mig och är starkare än någonsin. Ska lägga det som har varit bakom mig och blicka framåt men inte utan att först titta på vad som hände under det gånga året.

Januari:
  • Månaden som jag helst av allt vill glömma. Men kommer att minnas i all evighet!
Februari:
  • Världens bästa Oliver börjar på dagis/förskola.

Mars:
  • Jag fyllde år.
April:
  • Johnny fyller 30 år.
  • Leilas babyshower.
  • Efter det börjar en del tråkigheter.
Maj:
  • Blev moster till den Sötaste Adeline.  
Juni:
  • Byter uppdrag.
  • Min provanställning går över till tillsvidare anställning och jag lyckas även få upp min lön lite.
  • Miniweekend i Borås för att fira att vi har varit tillsammans i 9 år. Det var lättast att ta det i Borås, då vi lämnade Oliver hos svärmor.
Juli:
  • SEMESTER....  
  • Borås djurpark.
  • Besök hos vänner nere i Halmstad.
  • Sol, bad och en hel del träning som ledde till en viktnedgång på 17 Kg. (och mer blev det!)

Augusti:
  • Oliver säger äntligen MAMMA!!
  • Världens bästa Oliver fyller blir 2 år. Det blir kalas för närmaste familjen och vännerna.

 
September:
  • Firar 4årig bröllopsdag :-) 
  • Cupcake-kurs.
  • Börjar på allvar att titta efter en större lägenhet.

Oktober:
  • Konferens resa till Kroatien med Jobbet. Som Johnny självklart fick följa med på.
  • Lämnar in bytes-blanketterna för att byta lägenhet.
  • Fotosession.
November:
  • Började bra, men mitt i allt dök upp en hel del tråkigheter. 
  • Det hjälpte förstås inte att flytten tidigare lades och att Oliver o jag var sjuka!
  • Vi flyttade!!!!
December:
  • Målar, fixar och donar i den nya lägenheten.
  • Firar Världens bästa bror som fyller 30 år och älsklingen Nova som fyller 5 år!
  • Julen firas hos svärmor i Viskafors.
  • Åker ner till svärfar en sväng och passar på att shoppa lite på Gekås.
  • Firar min älskade mor, som fyller år den 28 dec.
  • Pick n paint får en ny stamkund efter besöket där med söta Sara. Tack Sara för att jag fick följa med. 
  • Det nya året firades med goda vänner, god mat!

Som ni ser så blev året bättre och bättre för varje dag som gick. 
Jag måste säga att jag är tacksam för min familj och mina vänner. Året har även inneburit att en del vänner inte längre finns i mitt liv av olika anledningar. Men jag har även fått nya vänner som förgyller mina dagar, även om de inte ersätter de gamla.

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi skiter i 2011 och förtränger det året. 2012 blir den nya livsstarten.
Puss Catti