Följ bloggen

13 jan. 2012

Min ängel

Dagen började bra. Solen skulle skina och det är fredag.
Det mesta flöt på bra även på jobbet. Inbjudan till vinterfesten blev klart för att skickas ut.
Började tänka på att jag inte kunde vara med förra året eftersom festen var dagen efter vår UL och det var ju knappast några roliga dagar som var efteråt.
Sen helt plötsligt slog det mig.
Förra året, exakt samma dag, om man bortser ifrån datumet, var vi på Östra för Ultra Ljud. Plötsligt kändes det som om någon drog undan marken under mina fötter IGEN. Sorgen sköljde över mig och hemska minnen kom upp. Försöker verkligen samla ihop mig för att inte gråta allt för mycket på jobbet.

Men ikväll kommer jag tända ett ljus för min ängel så hon inte tror att jag glömt bort henne. Tänker på henne varje dag men vissa dagar mer än andra och dagar som idag ännu mer.

Inga kommentarer: