Följ bloggen

7 jan. 2010

Julkrönika?

När man läser olika bloggar så är det årskrönika som gäller. Men jag har inte riktigt hunnit med det. Tänkte att jag skulle dra en julkrönika. Vi börjar med 18:e december. :-)

18/12- Min bror och hans dotter Nova fyller år.
19/12- Kalas för ovannämnda.
20/12- Oliver blev 4 månader. :-)
21/12- Skrev på kontraktet för vår nya lägenhet. På kvällen, middag med goda vänner.
22/12- Sista minuten shopping med Josse. Det var förvånansvärt lite folk på stan. Och jag hittade det jag ville direkt. :-)
23/12- Handlade med mamma inför Julafton. Gjorde julgodis (rockyroad och Wiener nougat).
24/12- Julafton började med att Oliver spydde. Sen Spenderade vi dagen hos mamma. Och Oliver blev värre. Han hade fått magsjuka. :-( Ringde 1177 och fick instruktioner att ge honom lite ersättning men ofta. Det blev inte många timmars sömn. Annars var julafton himla mysigt. Oliver fick massor med fina presenter.
25/12- Vi kom hem ifrån mamma. Fortfarande oroliga över hur lillen mådde egentligen.
26/12- Nu var både jag och Johnny oxå sjuka, tjohoo... Dessutom hade vi tvätt-tid. Så det var bara och bita ihop och tvätta. :-) Jag mådde mycket bättre än J.
27/12- Bestod endast av vila.
28/12- Mamma fyllde år. Vi började med att släppa av Oliver hos henne. :-) Sen storhandlade vi. Det är så mycket enklare utan Oliver. Och handlade mammas present. Väl hemma hos mamma gjorde jag och Johnny en tårta till henne. :-) Brorsan och hans familj vågade sig fram också. De hade ju inte vågat träffa oss med tanke på att Oliver smittade ner oss alla (även mamma). Det blev lite julklapps utdelning oxå.
29/12- Evelyn, Johnny's systerdotter, fyller år. Men tyvärr träffade vi inte de.
30/12- Försöker komma på vad vi gjorde, men jag har inget minne utav det.
31/12- Nyårsafton spenderades med Somaye, Peter och Ghazal. Vi åt och drack gott och spelade Buzz. Oliver fick ännu mera julklappar.
1/1- Hände inte mycket. :-)
2/1- Åkte vi till Borås, eller lättare sagt, Viskafors. Till svägerskan! Där fick Oliver träffa sina kusiner, faster, farbror och farmor. Vi firade Evelyn. :-) Även här fick Oliver julklappar.
3/1- Kom Oliver farfar med respektive på besök. Ännu en julafton.
4/1- Började Johnny jobba. Alltså vardagen tar över.....

Inga kommentarer: