Följ bloggen

25 nov. 2009

Gårdagens mat

Igår så blev det stuvade makaroner och stekt falukorv till middag, mmm så gott! Jag minns inte när jag hade ätit det senast...



Hann även baka goda muffins...

Äppelmuffins med valnötstoppning
Mums sååå goda.
8 st. stora

Gräddningstid 10-15 min tror jag… kommer inte ihåg riktigt hur länge jag hade de inne. 
50 g margarin
2 ½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 ägg
1½ dl socker
1 dl vatten eller mjölk
2 rivna äpplen
valnötter

Smällt smöret och låt svalna. Vispa ägg o socker. Blanda ner vätskan. Rör försiktigt ner mjöl och bakpulver, och sen margarinet. Efter det vänder man i de rivna äpplena. Fördela smeten i formerna och sen toppar man med den mängd valnötter man vill.

Super enkelt och super goda. De rivna äpplena gör att muffinsen blir saftiga!

Inga kommentarer: