Följ bloggen

2 feb. 2012

Torsdag

Oh shit, redan torsdag?????

Dagarna bara svischar förbi. Mycket händer. Mycket förändras. Men allt fortfarande det samma eller inte. Låter det flummigt. Ska förklara!!!!

När man gick i högstadiet så brukade man säga: ” killar kommer och går, men vänner de består.” hahahhaha vet inte om detta stämmer när man passerat 25. Har haft samma kille sen jag var 25, men mina ”kompisar” har kommit och gått! Fått många härliga kompisar under åren som gått men 2011 var ett år som även tog några av mina vänner. Av olika anledningar. Ena svek med stort S. Den andra av andra anledningar, den tredje vet jag inte ens.... Hoppas att jag förstår en vacker dag. Denna vännen sörjer jag som mest.
Och den fjärde, var det bara en massa missförstånd som jag hoppas att vi ska reda ut en vacker dag. Jag har inte riktigt haft ork för det. Och även detta missuppfattade hon. Men som sagt, jag vill och hoppas att vi kan lösa det.

Så då är min fråga, har jag för höga förväntningar på mina vänner? Är jag en krävande person som bara tänker på mig själv? Eller är det bara så att man bara helt enkelt växer ifrån varann?
Ska dock inte ödsla bort min tid på att tänka på ” hur skulle det vara om?” frågor. Tar en dag i taget. Är tacksam för livet, familjen och vännerna som uppskattar mig för den jag är. Ger mig utrymme när jag behöver det. Förstår att, jag inte menar nåt när jag drar mig undan.

1 kommentar:

Katarina sa...

Man utvecklas hela livet, och ibland utvecklas man åt olika håll och får inte så mkt gemensamt längre, då kan man glida ifrån varandra, oavsett vilken typ av relation det är man haft innan.
Sånt händer ibland. Men samtidigt skapar man nya relationer med personer som man trivs med ännu bättre tycker jag. =)

Men om det handlar om missförstånd hoppas jag verkligen ni reder ut det när ni är redo för det=)