Följ bloggen

19 okt. 2011

Flytta

Japp ni läste rätt! Vi ska flytta IGEN.
Denna gång till en fyra. Inte så långt ifrån där vi bodde innan faktiskt! Det ska bli såå kul och få pyssla lite.

Under hela mitt liv har jag flyttat runt. I Iran så flyttade vi ett antal ggr. Så många ggr så att jag har inte gått i samma klass två år i rad.
Sen flyttade vi 1989 till Sverige närmare bestämt Göteborg. Här bodde vi i ca 5 månader innan vi slussades till flyktingförlägningen i Degerfors, sen Herrljunga, sen Degerfors igen och då bodde vi där i två år.
Jag gick både sexan och sjuan där. Efter det fick mamma för sig att vi skulle flytta till Halmstad, sagt och gjort, där bodde vi mellan 92-98. Det var inte illa va?
Hösten 1998 flyttade vi tillbaks till Göteborg. Bodde tillsammans med min mamma och bror. Vid årskiftet 2001 flyttade jag till Kortedala och bodde i samma 2:a fram till hösten 2004, då jag och Johnny flyttade ihop.
Inte bodde vi där länge, för att våren 06 gick flyttlasten till Majorna! Under tiden vi bodde där hände det en hel del i våra liv. Vi gifte oss, jag blev gravid, vi blev av med jobben och Oliver föddes!
När Oliver föddes började det bli väldigt trångt. Så då letade vi efter en större lägenhet och fann denna vi bor i idag. Men nu känner vi att vi vill ha ett rum till.
Så förhoppningsvis så flyttar vi redan 1:a dec.

Bara i sverige
Okt 89 - Feb 90, Göteborg
Feb90 – juli 90 , Degerforg
Juli 90 – Okt 90, Herrljunga
Okt90 – Juli 92, Degerfors
Juli 92 – Okt 98, Halmstad
Okt 98 – Dec 00, Västra Frölunda (Göteborg)
Dec 00 –  Okt 04, Kortedala (Göteborg)
Okt 04 – Maj 06, Högsbohöjd (Göteborg)
Maj 06 – Feb 10, Kungsladugård/majorna (Göteborg)
Feb 10 – ??, Majorna (Göteborg)

2 kommentarer:

Familjen Åhlander sa...

Vad roligt!!! Hoppas att ni kommer att trivas :-).

Anonym sa...

Åh så spännande.Vart tar ni vägen?