Följ bloggen

20 sep. 2010

Valet

Igår fick SD 5,7% av rösterna. Detta tycker jag är sorgligt. Det känns konstigt på något sätt. Känner att gör ont i magen lite. Försöker att samla ihop känslorna.
Många ställer sig frågan hur gick detta till. Många säger att man ska fråga sig själv varför detta hände.
Är främlingsfientligheten så stor i Sverige?
Frågan är om alla som röstade verkligen förstår vad de har röstat på. Det tror jag faktiskt inte.

Tittade på en program på TV för någon dag sen. Det var en som bodde i Kristianstad eller Karlskrona, minns inte riktigt, men hon sa något intressant. Det var nämligen om den äldre damen som blev så grovt misshandlad att hon dog. Hon misshandlades av en man med utländskt bakgrund. Hon menade att det var en mans handling och inte alla med utländsk bakgrund. Det var han och inte jag som misshandlade henne. Men på nåt sätt får jag oxå lida för det bara på grund av att jag oxå är utlänning.

Bara lite tankar som går runt i mitt huvud idag.

Inga kommentarer: